Ez nem a villanyautós némaság: Monzában hangoskodott a Pagani V12-es hiperautója – videó
9000-es fordulatszám és 320-as tempó.
9000-es fordulatszám és 320-as tempó.
A hiperautó brutális teljesítménye és szívó V12-es motorjának üvöltése garantáltan felejthetetlen élmény.
A Pagani Huayra Epitome nyitott kulisszás manuális váltóval társítja a 6 literes biturbó V12-t.
Két és fél millió dollárért el is várható az egyediség.
Itt a megoldás azok számára, akik nem hangtalan elektromos, hanem régivágású V12 benzines szupersportkocsira vágynak.
Bivalyerős biturbó V12-es benzinmotor, zéró villany, látványosan hosszú karosszéria és barokkosan high-tech utastér. Testközelből ismerkedtünk meg a mindössze 5 példányban készülő Pagani Huayra Codalungával.
Magyarországon egyelőre még nincs Pagani szalon, de Németországban igen - beugrottunk a stuttgarti kereskedésbe.
A Pagani bemutatta az immár 11 éves múltra visszatekintő Huayra utódját, az Utopiát.
A Pagani a jelek szerint totálisan szembe megy az autóipar aktuális trendjeivel.
Hosszú és áramvonalas karosszéria, izmos V12-es motor, alacsony tömeg – körülbelül ez az újdonság receptje.
Szaúd-Arábia állami tulajdonú befektetési alapja bejelentette, hogy kisebbségi részesedést szerzett a Paganiban.
A bőven 800 lóerő feletti új Huayra "szíve" egy remek 6 literes V12-es motor.
A szupersportkocsi 6 literes benzinmotorjának maximális fordulatszáma eléri a 9000-et.
Az olasz gyártó bemutatta valaha készült legerősebb modelljét, melyből mindössze három példány készül.
Erre még nem nagyon volt példa. De az olasz, szuperritka autókat gyártó Pagani úgy gondolta, a New York-i Grand Central vasútállomás megfelelő helyszín erre.
A Pagani még a szupersport-autó gyártók közt is a kicsik közé tartozik azzal, hogy évente átlagosan 40 darab autót csinálnak. Ráadásul ezekből sokszor további egyedi változatok készülnek.
Pontos ára nincs egy ilyen egypéldányos autónak, de olyan 3 millió dollár környékén lehet az értéke.
Az erősen limitált szériás Pagani gyakorlott sofőrt kíván, hiszen sok száz lóerős teljesítménye csak és kizárólag a hátsó kerekeket hajtja.
Az egyedi külcsínű olasz sportkocsi motorja több mint 700 lóerős, a végsebessége pedig meghaladja a 380 km/h-t.
A Pagani az egyik legkülönlegesebb szupersport-autókat gyártó manufaktúra. Amikor összejön egyszerre pár ilyen, az ritkább, mint kazuárokat találni Ausztráliában.